arrow_drop_up arrow_drop_down

                                   

Veelgestelde vragen - algemeen

Kan ik ook geld doneren?

We stellen het zeer op prijs als u cadeaus of cadeaubonnen doneert. Heeft het uw voorkeur om geld te doneren, neem dan contact met ons op: info@harenpaktuit.nl

Wat gebeurt er met mijn donatie?

Uw donatie komt rechtstreeks ten goede aan kinderen in Haren onder de armoede grens. Aangeleverde cadeaupakketten worden doorgegeven aan het betreffende gezin. Van cadeaubonnen worden geschenken gekocht door de initiatiefnemers, die aangeleverd worden bij deelnemende gezinnen.

Kan ik ook grote hoeveelheden speelgoed bij jullie aanleveren?

Wij vinden het erg leuk wanneer mensen spullen willen doneren. Echter hebben wij hiervoor helaas geen opslagruimte. Daarnaast is het doel van het initiatief dat de Hulpsinten zoveel mogelijk de pakketten zelf maken.

Mag ik tweedehands speelgoed gebruiken in de pakketten?

Dit mag, mits het niet beschadigd is, compleet is, schoon en geschikt is voor de leeftijd van de kinderen.

Heb je tweedehands speelgoed dat je graag wil doneren maar niet geschikt is voor een pakket? Denk dan aan (plaatselijke) initiatieven, zoals de speelgoedbank .

Wat zijn de sponsormogelijkheden voor bedrijven?

Als je met je collega’s binnen een bedrijf een steentje wilt bijdragen kan dit door je aan te melden als Hulpsinten. Op deze manier kunnen jullie pakketten maken voor de gezinnen.
Daarnaast kunnen er ook cadeaubonnen gedoneerd worden, waarvan pakketten voor gezinnen gemaakt zullen worden. Andere ideeën? Neem dan contact met ons op: info@harenpaktuit.nl

Hebben jullie promotiemateriaal beschikbaar?

Ja, er is promotiemateriaal beschikbaar. Mocht je interesse hebben in promotiemateriaal, dan kun je contact met ons opnemen via: info@harenpaktuit.nl

Ik heb een leuk idee om te helpen, waar kan ik terecht?

Indien je een idee hebt om te helpen buiten het maken van een pakket kun je contact met ons opnemen via: info@harenpaktuit.nl.

Hoe kom ik op de maillijst?

Dit kan door een e-mail te sturen naar info@harenpaktuit.nl. Wij zullen je dan in onze maillijst zetten en op de hoogte houden van dit initiatief.

Hoe kunnen informatie en ontwikkelingen het beste gevolgd worden?

De beste manier om up to date te blijven, is om onze facebookpagina in de gaten te houden. Hier zullen wij onze nieuwtjes plaatsen en hebben we het grootste bereik!

Is de actie regionaal?

Ja, Haren pakt uit! is een initiatief voor en door Harenaren. Alleen hulpgezinnen uit de voormalige gemeente Haren (Haren, Onnen, Glimmen, Noordlaren) kunnen zich bij ons aanmelden. Indien er meer hulpsinten zijn dan hulpgezinnen is het mogelijk dat er een cadeaupakket geleverd wordt aan een gezin buiten het werkgebied.

           

                                   

Veelgestelde vragen - hulpgezinnen

Vanaf wanneer kan ik me aanmelden als hulpgezin?

Het aanmelden is mogelijk van 1 oktober tot en met 7 november!

Hoe kan ik me aanmelden als Hulpgezin?

Inschrijven als Hulpgezin kan door op onze webpagina te klikken op het kopje ‘’Hulpgezinnen’’ en vervolgens op de optie ‘’aanmelden als Hulpgezin’’.

Vervolgens is het een kwestie van afwachten. We gaan na aanmelding zo spoedig mogelijk beginnen met de matching tussen een Hulpgezin en een Hulpsint.

Welke voorwaarden zijn er om je als Hulpgezin te mogen aanmelden?

Deelname is alleen bestemd voor Hulpgezinnen (in Haren, Onnen, Noordlaren en Glimmen) die niet beschikken over de financiële middelen om Sinterklaas te vieren.
Om misbruik te voorkomen dient een Hulpgezin een bewijs te overleggen. Voorbeelden van zulke bewijzen zijn bijvoorbeeld een kopie brief van een bewindvoerder, een uitkeringsstrook, brief van de sociale dienst, een kopie van de aanmelding bij of pasje van de voedselbank, brief van stichting leergeld of andere bewijzen waaruit blijkt dat je hulp ontvangt van een erkende hulp instantie. Een foto van een document is voldoende. Let op, het moet een recent document zijn, ofwel niet ouder dan 6 maanden. Op de documenten dient tenminste één naam zichtbaar te zijn van een gezinslid. Voor verdere regels voor Hulpgezinnen verwijzen we je naar de 'Spelregels' op de website.

Ik heb een kind met een verstandelijke beperking, moet ik dit erbij vermelden?

Het is voor de Hulpsint fijn als dit in je persoonlijke pagina erbij vermeldt staat. Stel, je hebt een kind van 14, met het verstand vergelijkbaar van een 5 jarige. Dan is dit voor de Hulpsint goed om te weten, zodat hij de aankoop van het speelgoed daarop kan aanpassen en het speelgoed geschikt is voor het kind.

Mag een kind dat niet meer in Sinterklaas gelooft ook meedoen?

Dit mag. Haren Pakt Uit! zet zich in om alle thuiswonende kinderen een mooie Pakjesavond te bezorgen!

Is er een maximum aantal kinderen per Hulpgezin dat opgegeven mag worden?

Er is geen maximum aan het aantal kinderen dat opgegeven wordt per gezin. Wel is er de voorwaarde dat alle opgegeven kinderen ook daadwerkelijk van jouw gezin moeten zijn. Het is dus niet toegestaan om kinderen van een ander gezin op te geven bij jouw eigen gezin (met uitzondering van samengestelde gezinnen).

Hoe kan ik het bewijsdocument toesturen?

Dit kan door het document toe te sturen naar: info@harenpaktuit.nl

Wat als ik als Hulpgezin geen bewijsdocument heb?

Dan is het helaas niet mogelijk om deel te nemen aan de actie. Heb je wel goed gecontroleerd of je écht niet beschikt over een kopie/foto van een bewijsdocument wat beschreven staat in de spelregels. Vind je dat je toch recht hebt op deelname? Stuur dan een mailtje naar info@harenpaktuit.nl dan kunnen we het samen overleggen.

Wat kan ik als Hulpgezin verwachten nadat ik gekoppeld ben?

De Hulpsint zal vanaf dit moment hard zijn best doen om een mooi pakket voor jouw gezin te maken. Het enige wat jullie dus hoeven te doen is afwachten en het pakket op halen op een van de aangegeven momenten.

Als ik mijn gezin aanmeld krijg ik dan gegarandeerd een Sinterklaaspakket?

Nee, als er meer vraag is naar pakketten dan dat er hulpsinten zijn kunnen je jouw gezin niet koppelen. We zullen wij jou hierover per mail op de hoogte stellen.

Hoe krijg ik het pakket in mijn bezit?

Het pakket is op te halen op vaste momenten. Deze momenten worden tijdig aan je gecommuniceerd. In het pakket zullen de ingepakte cadeaus zitten. Ook is er een kans dat de Hulpsint een formulier erbij heeft gedaan. Hierop is verdere informatie te vinden over het pakket en eventueel over de lieve Hulpsint.

Komen Sint en Piet zelf langs?

Nee, dit is helaas niet het geval. Wel ligt er een mooi pakket voor jullie klaar met Sinterklaascadeaus voor de kinderen!

Wat als ik zelf echt niet in staat ben om het pakket op te halen?

Mocht je vanwege bv gezondheidsredenen niet in staat zijn om het pakket op te komen halen, neem dan contact met ons op: info@harenpaktuit.nl

 

                                   

Veelgestelde vragen - hulpsint

Hoe kan ik me aanmelden als Hulpsint?

Aanmelden als Hulpsint kan via onze website door op het kopje ‘’Hulpsinten’’ te klikken en vervolgens op ‘’aanmelden als Hulpsint’’.

Vervolgens zal je een bevestigingsmail krijgen, houd je spambox hiervoor goed in de gaten!

Wanneer je aangemeld bent is het een kwestie van afwachten totdat we een Hulpgezin aan je gaan koppelen.

Aanmelden als Hulpsint kan tot 21 november.

Aan welke voorwaarden dien ik me te houden als Hulpsint?

De Hulpsint dient voor minimaal 15,00 euro per kind te besteden aan pakjes, exclusief lekkernijen.
De Hulpsint dient de cadeaus ingepakt en in een jute Sinterklaaszak aan te leveren op vast gestelde momenten.
Voor verdere regels voor Hulpsinten verwijzen we je naar de spelregels op de website.

Zijn gegevens van ouders/verzorger(s) zichtbaar voor de Hulpsinten?

Gegevens van de ouder(s)/verzorger(s) zijn niet zichtbaar voor hulpsinten.

Is er de mogelijkheid om vragen aan het gezin te stellen rondom de wensen?

Het gezin heeft tijdens het aanmelden wensen ingevuld, deze zijn zichtbaar in de mail die je van ons ontvangt. We begrijpen dat het voorkomt dat deze wensen erg beperkt worden ingevuld, maar helaas is het niet mogelijk aanvullende vragen te stellen. Vergeet niet dat deze kinderen al lang blij zijn dat Sinterklaas dit jaar hun huisje niet voorbij rijdt.

Hoe weet ik zeker dat het gezin echt hulp nodig heeft?

We vragen de gezinnen bij het aanmelden om bewijzen te uploaden. Dit doen we om misbruik zoveel mogelijk te voorkomen. Helaas is de kans altijd aanwezig dat er misbruik wordt gemaakt.
Mocht je toch vermoeden dat er sprake is van misbruik dan mag je dit aan ons melden via info@harenpaktuit.nl. Wij zullen dan een controle uitvoeren.

Ik heb geen reactie ontvangen van het gezin, is dit verplicht?

We snappen dat het leuk is om een berichtje terug te krijgen van een gezin, maar dit is niet verplicht. Als tip geven we mee om een briefje of tekening toe te voegen aan het pakket. Hierop kun je de gegevens achter laten waarop jij bereikbaar bent.

Ik wil graag anoniem deelnemen, kan dat?

Ja dat kan, wij geven jouw gegevens niet door aan het hulpgezin.